تاریخ ترکمن

این وب فقط برای تاریخ ترکمن ها اختصاص دارد

تاریخ ترکمن

این وب فقط برای تاریخ ترکمن ها اختصاص دارد

سلام به دوستان خواننده به وبلاگ تاریخی من خوش آمدید♥

بایگانی

Rodoguna, رودگؤن دختر ترکمن آرشاکی

جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۴۳ ب.ظ



از داستان تاریخی و مردمی ترکمنستان


شاهزاده رودگؤن کمانداری شجاع و دختر میتیردات کرت ( مهرداد ) پادشاه اشکانی بود. زمانی که پدرش در عراق مشغول فتوحات خودبود ، رودگؤن مسئولیت حفاظت از نوسای پایتخت اشکانیان در ترکمنستان را برعهده می گیرد.


تاریخ نگارپروفسور « پ. آ . پوگاچکنووا » می نویسد : در یکی از روز هایی که شاهزاده رودگؤن در استخری مشغول استحمام بود شورشیان ایرانی به پایتخت حمله می کنند. وقتی خبررا به رودگؤن می آورند، رودگؤن در همان لحظه خیلی زود موهایش را جمع کرده تیر و کمانش را به دست گرفته و سوگند یاد می کند فقط زمانی موهایش را می شوید که شورشیان را نابود کرده باشد. سپس او با افرادش به سمت شورشیان می تازد و به مقابله با آنها می پردازد و پس از جنگی سخت و طاغت فرسا نابودشان می کند. تاریخ نگاران می گویند از آن زمان به بعد رودگؤن موهایش را رها کرده و هیچوقت آنها را نبافته است. این نوشته ی پوگاچکنووا را پروفسور « گؤندوغدی یف » هم تایید کرده است.


و این را هم یادآوری کنم که17 مرداد سالروز شکست ارتش روم از « اَرشاکیتها » ( اشکانیان ) بود 

که «مارکوس‌آنتونیوس»یکی از سران دومین حکومت سه نفره روم در روم باستان باهدف گسترش امپراطوری خود ، و گرفتن انتقام شکست رومیان و کشته شدن کراسوس در جنگ حران، با لشکر یکصد هزار نفری خود در روز 8 اوت 37 پیش از میلاد با ترکمن های اشکانی وارد جنگ شد و مغلوب فرهاد چهارم گشت.


با تشکر از ناصر توسلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی